Friday, December 16, 2005

sekerdil dan sefakir ini ... aku!

masa berlalu.

manusia berubah, dan apabila bercakap fasal perubahan orang selalu fokus ttg - perubahan dr kebaikan kpd keburukan ...

cuma yg menjadi tanda tanya - macamana pula dgn yg sebaliknya?

i've tried my best to figure out why oh why?

makanya aku cuba melihat tabiat sendiri, ada tak yg dari elok, suci, murni asalnya dikurnia Pencipta, aku cemarkan jd buruk dan hodoh pula ...

dan malangnya aku ini manusia yang lupa (ahh... lupakah atau saja melupakan!) maka ...
ADA!!!

astaghfirullah, mungkin terlalu banyak pula ...

but how and why?

bila ku fikirkan segala asbab dan alasannya - "nafsu kah? syaitan kah? ahhh aku lagi kan diperdaya dunia!" maka hasilnya adalah asbab dan ALASAN SEMATA-MATA! Excuses!! How could we live a day without them eh?! :(

Sayang ... hari menghadap Tuhan bisakah lagi bermain alasan? kerna nafsu, kerna syaitan ... bahkan akulah yg terpedaya dan akhirnya menanggung beban ... dosa, noda -tangan inilah yg membuatnya, telinga inilah yg mendengarnya, mata inilah yg melihatnya, fikir inilah, hati inilah ... yg tercemar, yg terhina ... bila syaitan jadi teman di dunia ...

tapi ahh... temankah dia??

[Quran 8:48 Remember Satan made their (sinful) acts seem alluring to them, and said: "No one among men can overcome you this day, while I am near to you": But when the two forces came in sight of each other, he turned on his heels, and said: "Lo! I am clear of you; lo! I see what ye see not; Lo! I fear Allah. for Allah is strict in punishment."]

BAHKAN! Syaitan takut pdNYA ...

dan aku dari tanah dan mani yg hina masih lalai, selesa dgn kemegahan dosa!

Allah Allah Allah :(

oh Allah don't leave me to myself,
alone ... I shall fade away

oh Allah don't leave me to myself,
alone ... I shall go astray!

allahummaghfirlana ...

No comments: